czwartek, 21 czerwca 2012

Pełnoziarnista bruschetta z pieczonymi pomidorkami koktajlowymi i pesto z rukoli


Właśnie przeszła u mnie straszna burza z gradem wielkości przepiórczych jajek. W pewnym momencie myślałam, że pójdą szyby w oknach i z bólem serca spoglądałam na moje autko zaparkowane na podjeździe. Na szczęście jedyne straty to rośliny, chociaż i tak strasznie mi ich szkoda. Grad połamał pomidory, zmasakrował ogórki, szpinak, truskawki, borówki, wiśnie, a nawet porobił dziury w twardych jak kamień małych gruszkach. Mam nadzieję, że jednak coś się uratowało i jakieś zbiory jednak będą. Najbardziej żal mi kilku krzaczków włoskich pomidorów do sosów.

Dziś na obiad przygotowałam sobie pyszną bruschettę z koktajlowymi pomidorkami podaną z pesto z rukoli. Pesto jest dość ubogie, bo składa się tylko z rukoli, czosnku, oliwy i soli. Pominęłam zarówno orzechy jak i ser. Oczywiście można je dodać, ale ja wprost uwielbiam ten charakterystyczny smak rukoli i nie chciałam go za bardzo zagłuszyć. Bruschettę bardzo polecam, jest cudowna, chyba moja ulubiona :)   


Składniki na pesto:

opakowanie rukoli Fit & Easy
1 ząbek czosnku
ok. 10 listków świeżej bazylii
6-7 łyżek oliwy z oliwek
sól i pieprz

Wszystkie składniki miksujemy na gładką masę przy użyciu blendera. Doprawiamy do smaku.

Składniki na bruschettę (2 małe)

2 kromki pełnoziarnistego chleba
ok. 10 pomidorków koktajlowych
ok. 2 łyżek oliwy z oliwek
½ łyżeczki suszonej bazylii
½ łyżeczki suszonego oregano
szczypta soli
kilka łyżeczek pesto z rukoli

Pomidorki myjemy, suszymy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Skrapiamy je łyżką oliwy, solimy i posypujemy suszonymi ziołami. Mieszamy delikatnie rękami, żeby pomidorki równo sie pokryły przyprawami.
Czosnek siekamy na dość grube kawałki i układamy na pomidorkach. Chleb również skrapiamy oliwą i układamy na tej samej blaszce.
Wkładamy wszystko do piekarnika nagrzanego go 180°C na 15 min. Wykładamy pomidorki na chleb i dodajemy pesto z rukoli. Smacznego :)


Przepis bierze udział w Zabawie kulinarnej dla blogerów pt. "Inspiruje nas Fit&Easy"

Przepisy na sałatki Fit & Easy

3 komentarze:

  1. Szpinak i pomidorki koktajlowe to chyba jedno z moich ulubionych połączeń. Pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bruschette uwielbiam :) Wygląda wspaniale z tą czerwienią i zielenią!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bruschette lubię i często robię, ale pesto z rukoli nie próbowałam- wspaniale by kontrastowało z czerwonymi pomidorkami

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...