wtorek, 18 września 2012

Cupcakes waniliowe z kremem z białej czekolady






Ostatnio cupcakes są bardzo częstym gościem w mojej kuchni. Każda kombinacja smaków, która przyjdzie mi do głowy prawie natychmiast zamieniana jest na wersję babeczkową. Dziś przepyszne, słodkie cupcakes waniliowe z kremem z białej czekolady.




Babeczki:

195 g mąki
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
113 g masła
200 g cukru
2 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego
120 ml mleka

Masło ucieramy z cukrem, a następnie dodajemy po jednym jajku oraz wanilię.
Mąkę łączymy z solą i proszkiem. Dodajemy porcjami do masy maślanej na przemian z mlekiem. Pieczemy w temperaturze 180°C przez 18 – 20 min aż do suchego patyczka. Studzimy, a następnie dekorujemy przygotowanym kremem.

Krem:

1 tabliczka białej czekolady
110 g masła
1 jajko
2 łyżki cukru
5 łyżek śmietany kremówki
½ laski wanilii

Jajko ucieramy z cukrem nad gorącą kąpielą wodną do białości. Dodajemy ziarenka wanilii. Kremówkę podgrzewamy (ale nie zagotowujemy), zalewamy nią pokruszoną czekoladę i odstawiamy na kilka minut. Po tym czasie mieszamy do połączenia składników. Rozpuszczoną czekoladę dodajemy do jaka i dokładnie mieszamy. Po całkowitym wystudzeniu masy rozwiercamy ją z miękkim masłem.







11 komentarzy:

  1. Slicznie wygladaja, tak zwiewnie i delikatnie. Podoba mi sie prostota dekoracji, nie lubie przeladowanych cupcakes.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ładny kremik ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mają coś w sobie, że przyciągają wzrok. Ja np mam chęć w tej chwili na taką jedną muffinę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądają, zapisałam już w moim kulinarnym notesie przepis na krem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten krem musiał być wspaniały. już czuję jego słodycz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu, ale kusisz tą czekoladą! I jeszcze te paseczki starte! Cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffiny robiłam milion razy, cupcakes - nigdy. Czas nadrobić zaległości, bo to Twoje kuszą niemiłosiernie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...