wtorek, 23 października 2012

Coconut granola

Scroll down for English version of text and recipe

Muszę przyznać, że od pewnego czasu cierpię na małą obsesję. No może wcale nie taką małą skoro wspominałam już o tym tyle razy. Moja obsesja dotyczy kokosa. Uwielbiam go do tego stopnia, że dodaję prawie do wszystkiego.

Każde zestawienie smaków wydaje się dobre o ile ma w sobie kokos. Kilka dni temu zakupiłam kilka puszek kokosowego mleczka i teraz myślę jak zrobić z nich dobry użytek.


Pierwszą rzeczą jaką chcę się z Wami podzielić jest granola. Właściwe moja własna wersja granoli, bo nie jestem do końca pewna czy to wygląda jak prawdziwa granola. Ale tu na prawdę nie chodzi o wygląd. Chodzi o smak. I o zapach. Tak, pachnie wspaniale. Ten zapach kojarzy mi się z jakimś gorącym, egzotycznym miejscem, a to, co widzę za oknem przypomina mi bardziej opowiadanie Mgła Stephena Kinga. Nie ma już śladu tej pięknej polskiej jesieni sprzed kilku dni.

Granola nie jest za słodka, ani zbyt niezdrowa. Jest w sam raz. 




Składniki:

200 g płatków owsianych górskich
1 duża łyżka miodu
1/2 szklanki mleczka kokosowego
70 g wiórek kokosowych

Mieszamy płatki z wiórkami kokosowymi. Miód i mleko podgrzewamy, aż połączą się i wlewamy do płatków. Dokładnie mieszamy do momentu jak wszystkie płatki będą wilgotne, a cała mieszanka mleczna się wchłonie. Rozkładamy w wyłożonej papierem blaszce. Pieczemy w 160ºC przez ok 40 min. Aby zrobiły się ładne grudki co jakiś czas mieszamy naszą granolę widelcem.


English

I have to say that for some time I have a little obsession. Well, maybe not so little. I think I've mentioned it about hundreds of times already. I am obsessed with cocounut. I'm obsessed with it so much, that I add it to pretty much everything.

Every combination of flavors seems right to me if it has coconut inside it. A few days ago I bought a couple cans of coconut milk and now I'm planning how to use them wisely.

So first thing I wanna share with you is granola. Well, my version of granola 'couse I'm not quite sure if real granola looks anything like that. But it's really not about the look. It is all about the taste. And the smell. Yes, the smell's amazing as well. It reminds me of some hot, tropical place, when what I can see outside my window reminds me more of Stephen King's story The mist. There's no sign of sun and beautiful polish autumn that was here just a few days ago.

This granola isn't too sweet or too unhealthy. It is right, it's perfect.


Ingredients:

200 g of oats
1 big tbsp of honey
1/2 cup of coconut milk
70 g of shredded coconut

Mix together the oats and shredded coconut. Heat up milk and honey until melted and well combined. Add it to the oats and give it a good mix. Spread it evenly into a baking pan laid with parchment paper. Bake for about 40 minutes in 320 degrees. Remember to give it a mix every 10 minutes using a fork.


Glimpses of sunny polish autumn

My dog enjoying nice weather 


18 komentarzy:

  1. Pysznie kokosowo o poranku, z jogurtem, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie śniadania uwielbiam :) z kokosem - czemu nie? piękne zdjęcia, piękna jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny bernardyn :) Czyżbyś zaliczyła wizytę do Biedronki po mleko kokosowe? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadłaś :) zachęciła mnie cena o połowę niższa niż w innych sklepach i narobiłam zapasów :D

      Usuń
    2. U mnie też zapas mleka kokosowego z Biedronki i Lidla :)

      Usuń
  4. Bardzo dużo zdjęć. :) Uwielbiam takie blogi, szkoda, że swojego nie umiem tak prowadzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no co Ty, ja właśnie jestem na Twoim blogu i podziwiam :)

      Usuń
  5. Wydaje mi się, że dzięki dodaniu mleczka i miodu, konsystencja aż tak nie zastyga. Robiłam je dobre parę godzin temu a są wciąż miękkie i lepkie. Ale bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne, moja jest dość twarda i zupełnie sucha. Może to kwestia użytego miodu, ja użyłam prawdziwego, ale już nie płynnego :)

      Usuń
  6. Zapraszam na konkurs kulinarny na moim blogu. Trwa tylko do końca października. http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. dzisiaj cały dzień myślałam o granoli, ściągnęłam chyba na siebie ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmmm piękna sprawa! Twoje zdjęcia mnie powalają, co za talent!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Można czymś zastąpić mleczko kokosowe? Bo nie mam do takowego dostępu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można użyć zwykłego mleka, lub zrobić własne kokosowe zalewając ciepłym mlekiem wiórki i pozostawiając je do wystygnięcia.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...