piątek, 12 października 2012

Zdrowe, bananowe batoniki owsiane


Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Zgadzam się z tym, na śniadanie zawsze znajdę czas. Raz zaspałam i musiałam wyjść w ciągu 20 minut, a i tak jakimś cudem (do dziś nie wiem jak) udało mi się zrobić sobie i zjeść śniadanie. Bez śniadania czuje się źle, chce mi się spać i potem, w drugiej części dnia odbijam je sobie z nawiązką.


Dla mnie tak samo ważne jest też drugie śniadanie. Dni, kiedy jestem w domu są proste. Wszystko jest pod ręką, można coś fajnego przygotować. Gorzej, gdy wychodzę na uczelnię. Wtedy muszę mieć coś ze sobą. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Mało który posiłek wygląda apetycznie po kilku godzinach pobytu w plastikowym pojemniczku, poddany niemal nieustannemu potrząsaniu w torebce. Z doświadczenia wiem, że sałatki i kanapki średnio to znoszą :)

Z tych powodów na drugie śniadanie zazwyczaj kupowałam zbożowego batonika. Niby zdrowo, ale... No właśnie. Wcale tak zdrowo nie było. Było słodko, klejąco i twardo. Uwierzcie, że z aparatem na zębach ugryzienie takiego batona to nie lada wyzwanie. Bywało ciężko :)

Dlatego też nareszcie (nie wiem dlaczego dopiero teraz) zrobiłam swoje własne batoniki owsiane. Nie są ani za słodkie, ani niezdrowe, a już na pewno nie zbyt twarde. Idealne. Można dodać wszystko co się lubi. Smakują jak małe, pyszne ciasteczka. Wspaniałe, zdrowe drugie śniadanie :) Banany zdecydowanie nie są moimi ulubionymi owocami, ale po upieczeniu nie są jakoś mocno wyczuwalne, a nawet powiedziałabym, że nadają miękkości i takiego fajnego, słodkawego posmaku. Myślę, że spokojnie można też zrezygnować z miodu (następnym razem spróbuję czy przez to się nie rozpadną), a i tak batoniki zachowają słodycz.     


Składniki:

2 średnie banany
1 ½ szklanki płatków owsianych górskich
40 g pestek dyni
30 g ziaren sezamu
2 duże łyżki miodu
60 g suszonej żurawiny
20 g dowolnych otrąb (u mnie pszenne)

Banany obieramy i robimy z nich papkę za pomocą blendera lub po prostu widelcem. Płatki, dynię i sezam prażymy kilka minut na suchej patelni, aż się zarumienią i zaczną intensywnie pachnieć. Przekładamy do miseczki, dodajemy żurawinę, otręby, papkę bananową i miód. Jeśli Wasz miód ni jest płynny trzeba go wcześniej rozpuścić. Wszystko dokładnie razem mieszamy i przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki o wymiarach ok. 17x22 cm lub do keksówki. Za pomocą łyżki ugniatamy i wyrównujemy mieszankę. Pieczemy w 180°C przez 25 – 30 min. Po wystudzeniu wyjmujemy z formy i kroimy.


20 komentarzy:

  1. Super przepis, fajnie,że bez cukru,pyszne śniadanie. Ładne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mi się podobają, już od dawna mam w planach zrobienie, ale zawsze w międzyczasie zjadam składniki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez śniadania nie ruszę się z domu, to podstawa!
    Pyszne te batoniki i jakie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ejże! daj takiego batonika xd
    żartuję. ale co prawda, są świetne ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam przepraszam ze tutaj, ale przygotowuję badanie na temat zakupu produktów spożywczych i roli reklamy oraz internetu w tej kwestii. Moja prośba: poświęćcie 3-4 minuty i wypełnijcie ankietę z zamkniętymi pytaniami: http://moje-ankiety.pl/respond-31422.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobają mi się bardzo te batoniki :)) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie ładne grubiutkie i jak ładnie pocięte ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym się poczęstowała;) Pysznie wyglądają;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mówię im absolutne tak :) Idealnie zdadzą się na drugie śniadanie do szkoły, dlatego przepisu wypróbuję w przyszłym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy pomysł na banany :) super!

    OdpowiedzUsuń
  11. zdrowe ,pożywne ,bez tłuszczu - i like it !

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety rozpadają się. Najlepsze batoniki to bezkonkurencyjnie te z mlekiem skondensowanym.

    OdpowiedzUsuń
  13. na uczelni zawsze staram się mieć jakąś zdrową przekąskę, te batony są do tego stworzone

    OdpowiedzUsuń
  14. Najlepszy sposób na doladowanie baterii:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne. Lubię mieć takie przekąski w torebce:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. I love oatmeal. I love bananas. I love cranberries and pumpkins seeds. I always have a hard time getting breakfast, but I am trying to. So, I am going to add this to my repertoire.

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę wypróbować, koniecznie. Tylko boję się, że zaraz znikną jeśli je zabiorę do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę wypróbować, chociaż moje lenistwo jest bezgraniczne.... :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Trochę zmodyfikowałam przepis :) Zamiast żurawiny, pestek dyni i sezamu dodałam rodzynki, suszone śliwki, siemię lniane, ziarna słonecznika i trochę masła orzechowego.
    Wyszło za słodko, następnym razem pominę miód, albo dodam go nieco mniej.
    Ale ogólnie bardzo fajna przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam, ale zamiast żurawiny, której nie miałam dodałam rodzynki. Bardzo dobre :)
    http://przystole.blox.pl/2014/03/Bananowe-batoniki-owsiane.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...