czwartek, 8 listopada 2012

A na obiad znów były naleśniki...

Spinach and gorgonzola crepes

Farmers cheese crepes

Scroll down for English text! 



To będzie dziwny post. Przynajmniej mi się trochę taki wydaje, bo po raz pierwszy piszę o czymś, co mi samej do gustu nie przypadło.

Jak już wspominałam przy różnych okazjach naleśniki ze szpinakiem uwielbiam, w ogóle bardzo lubię szpinak. Coś mnie ostatnio podkusiło, żeby w ramach szpinakowych eksperymentów do farszu dodać tym razem gorgonzolę. Decyzja taka była dość ryzykowna, bo wcześniej nigdy nie było mi z nią po drodze i mówiąc w prost nie specjalnie wiedziałam czego się spodziewać. Nie powiem, że gorgonzola okazała się dla mnie niejadalna, ale moim ulubionym serem na pewno nie zostania. Już nie chodzi o smak, ten był całkiem w porządku, ale zapach okazał się dla mnie przeszkodą nie do pokonania. Po prostu nie potrafiłam się przełamać. 

Teraz pytanie dlaczego jednak zdecydowałam się napisać o tych naleśnikach? Dlatego, że pozostałym domownikom smakowały i zjedli wszystkie. Co do jednego. Jak widać wszystko zależy od Waszego stosunku do gorgonzoli. Zdaję sobie sprawę, że ona naprawdę może smakować, a pewnie nawet i bardzo smakować, ale po prostu nie mi. My się nie zaprzyjaźnimy.

Gdy rodzinka pochłaniała szpinakowe naleśniki, ja dla siebie zrobiłam porcję z białym serem waniliowym. Takie najbardziej pamiętam z dzieciństwa :) 


Moje inne propozycje na naleśniki ze szpnakiem:

Składniki na ok. 15 dużych naleśników:

naleśniki:

500 g mąki
1 jajko
250 ml mleka
1 łyżeczka soli
750 ml wody

Mieszamy dokładnie wszystkie składniki do powstania gładkiego ciasta naleśnikowego. Odstawiamy na pół godziny. Smażymy najlepiej bez tłuszczu, lub smarując patelnię odrobiną oliwy.

farsz szpinakowy (na ok. 10 dużych naleśników)

450 g mrożonego szpinaku
200 g gorgonzoli
1 łyżka masła
1 ząbek czosnku
sól i pieprz do smaku

Na głębokiej patelni rozpuszczamy masło i wrzucamy drobno posiekany czosnek. Dodajemy lekko rozmrożony szpinak i mieszamy. Gdy szpinak całkowicie się rozmrozi i nadmiar wody odparuje dodajemy gorgonzolę i mieszamy, aż ser się rozpuści i połączy ze szpinakiem. W razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem. Farsz nakładamy na naleśniki.

nadzienie twarogowe:
do posmarowania ok 5 dużych naleśników:

120 g twarogu
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
3 łyżeczki cukru

1 łyżka masła do smażenia

Twaróg mieszamy z ekstraktem i cukrem. Smarujemy naleśniki, składamy je i smażymy chwilę na maśle.




In English:

This is going to be a weird post. At least for me, because for the first time I gonna write about something that I, personally, didn't like that much.

As I mentioned a few times, I adore spinach crepes. I generally really like spinach. Lately I thought it would be nice to make them with gorgonzola cheese. It was kinda risky, because I never before tried gorgonzola and I didn't really know what to expect. I'm not gonna say that I found it uneatable, but for sure it's not gonna be my favorite kind of cheese. And it's not about the taste, it wasn't that bad, but I just couldn't ignore the smell. I just couldn't do it.

So, why do I write about these crepes. Well, rest of my family liked them and they ate all of them. So it all depends on how much do you like gorgonzola cheese. I know that people can like it, even like it a lot. But I just don't.

When my family was eating crepes with spinach filling, I made myself portion filled with vanilla farmres cheese. This kind of crepes I remember from my childhood. 

My other recipes for spinach crepes:

Ingredients:

crepes:
makes about 15 big ones

500 g of flour
1 egg
250 ml of milk
1 tsp of salt
750 ml of cold water

Mix all of the ingredients until well combined to make smooth crepes batter. Put it aside for 30 minutes. Make thin crepes brushing pan with a little bit of oli if needed.

spinach filling:

450 g of frozen spinach
200 g of gorgonzola cheese
1 tbsp of butter
1 clove of garlic
salt and pepper to taste

In big pan or sauce pan melt butter and add finely chopped garlic. After a minute add slightly defrosted spinach. Cook until spinach will be completely defrosted and most of the water will evaporate. Add gorgonzola cheese and mix unil melts. Add salt nd pepper if needed.

farmers cheese filling:

120 g of farmers cheese
1 tsp of vanilla extract
3 tsp of sugar

1 tbsp of butter for frying

Combine together farmers cheese, vanilla and sugar. Fill the crepes using about 1 tbsp of filling on each one. Fry them on butter for a few minutes until will be golden. 


9 komentarzy:

  1. ja tam nalesniki lubie...:P a jeszcze z takim nadzieniem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektorzy nie lubia plesniowych serow i juz. I chocby nie wiem co, nie potrafia sie przelamac. Coz, bywa. Ja takie nalesniki ze szpinakiem i gorgonzola pozarlabym z rozkosza, bo naleze do milosnikow plesniowych smierdziuchow :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamiast gorgonzoli dodać fetę i już jest połączenie dwóch smakołyków:) Choć naleśniki z serem to faktycznie miło kojarzą się z dzieciństwem.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podzielam Twoją "miłość" do gorgonzoli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też dzisiaj naleśniki, ale na słodko :3

    OdpowiedzUsuń
  6. nalesniki to najlepszy wynalazek ludzkości <3
    a jeszcze ze szpinakiem? - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne zdjęcia!
    A naleśniki ze szpinakiem to ja poproszę o każdej porze;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. naleśniki jak z obrazka, a gorgonzola to mój serowy numer jeden :) całość wygląda przepysznie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...