sobota, 3 listopada 2012

Ciasto kokosowe z kokosową glazurą

Coconut tea cake with coconut glaze

Scroll down for recipe in English


Ciasto, którym dzisiaj chcę się z Wami podzielić tak na prawdę w oryginale nie jest kokosowe. Przepis znalazłam w jakimś starym magazynie lata temu. do tej pory robiłam je chyba tylko raz. Było dobre, ale niczym mnie specjalnie nie zachwyciło. Tym razem postanowiłam zrobić je w wersji kokosowej zastępując całe mleko mleczkiem kokosowym. Dodatkowo, żeby trochę poszaleć, polałam je kokosową glazurą.

Powiem Wam, że wyszło całkiem dobre, a nawet bardzo dobre, jeśli lubicie kokos (moje dla niego uwielbienie to już nie tajemnica). Jest idealne, gdy ma się ochotę na coś prostego, bez zbędnych dodatków i kremowych mas. Polecam :)

A już niedługo kolejny przepis z zeszytu mojej mamy. Zapraszam :)



Składniki:

ciasto:

130 g masła
150 g mleczka kokosowego
170 g cukru
320 g mąki
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli

W garnku podgrzewamy mleko, masło i cukier, aż się rozpuszczą i połączą, ale nie doprowadzamy do wrzenia. Odstawiamy na bok do ostygnięcia

Mieszamy razem mąkę, proszek, sodę i sól. Dodajemy do mieszanki mleczno-maślanej i dobrze mieszamy. Następnie dodajemy po jednym jajku. Mieszamy, aż ciasto będzie gładkie. Przelewamy je do małej foremki (keksówki lub innej, ja użyłam takiej do babki). Pieczemy w 180ºC przez 45 – 50 minut do suchego patyczka. Po wystudzeniu wyjmujemy z formy i polewamy glazurą.

glazura:

2 łyżki mleczka kokosowego
1 łyżka mleka
6 – 7 łyżek cukru pudru

Mieszamy wszystkie składniki do uzyskania gładkiej glazury.



In English:

This cake I wanna share with you today isn’t coconut in original. I found this recipe in some old magazine ages ago. I made it maybe once before. It was good, but nothing special. But his time I decided to make coconut version of it replacing all of the milk with coconut milk. I also decided to go a little crazy and glaze it with coconut glaze.

I have to tell you it was good, very good if you like coconut (my love for it is no longer a secrete). Is perfect when you want something simple, without any kind of frosting or things like that.

And soon I will share with you another recipe from my mom’s old notebook  :)


Ingredients:

cake:

130 g of butter
150 g of coconut milk
170 g of sugar
320 g of all purpose flour
2 eggs
1 tsp of baking powder
1/2 tsp of baking soda
pinch of salt

In a pot heat up coconut milk, sugar and butter until melted and well combined, but do not let them boil. Put it aside and let it cool.
Mix together flour, baking powder, baking soda and salt. Add dry ingredients to milk and butter mixture and give it a good mix. Then add eggs, one at a time and mix until batter will be smooth. Pour it into a small baking pan (whatever shape you prefer will be good). Bake it in 350 degrees for 45 – 50 minutes or to the clean toothpick.
Once cake is cooled remove it from baking pan and glaze it.

glaze:

2 tbsp of coconut milk
1 tbsp of milk
6 -7 tbsp of powder sugar

Mix together all the ingredients until you have smooth glaze.



9 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twoje przepisy, są tak profesjonalne, a same efekty zachwycają. Mam ogromną ochotę na takie ciasto, naprawdę cudowne. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, staram się jak tylko mogę :)

      Usuń
  2. Wszystko wygląda świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przyjemnie tu u Ciebie, podobają mi się zdjęcia! Myślę, że mleko kokosowe i glazura była doskonałym pomysłem

    OdpowiedzUsuń
  4. będę musiała wypróbować przepis, bo ciasto wygląda bardzo zachęcająco. :-)


    zapraszam Cię do mnie na coś pozytywnego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystko co kokosowe, więc nie mogę przejść obok takiego ciasta obojętnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasto wygląda tak zachęcająco że mam ochotę upiec je od razu, teraz, już !!!
    przepiękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja aż taką fanką kokosa nie jestem, ale Twoja babeczka podoba mi się i tak :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...