sobota, 12 stycznia 2013

Trufle czekoladowe z winem

Chocolate red wine truffles
Scroll down for text in English


 Chyba już wspominałam, że nie jestem wielką fanką czekolady. Lubię ją i czasem jem, ale gdybym miała wskazać jedną słodką rzecz, jaką chciałabym jeść codziennie nie byłaby to czekolada.

Ale na trufle się skusiłam widząc w ostatnim czasie tyle wspaniałych przepisów na różnych blogach.




Składniki:
ok. 25 trufli

200 g dobrej jakości gorzkiej czekolady
10 łyżek śmietanki 30% w temperaturze pokojowej
3 łyżki wytrawnego czerwonego wina
duża szczypta soli

gorzkie kakao do obtoczenia (ok. 3-4 łyżki)

Czekoladę rozpuszczamy nad gorącą kąpielą wodną. Dodajemy powoli śmietankę cały czas mieszając. Gdy połączy sie z czekoladą dodajemy wino, a na końcu sól i dobrze mieszamy, aż masa będzie gładka. Przekładamy najlepiej do pojemnika na żywność, lub do innego płaskiego naczynia. Wkładamy na kilka godzin do lodówki. Moja masa leżała w lodówce 2 dni czekając aż znajdę chwilę czasu :)

Po wyjęciu z lodówki nabieramy po trochę masy np. łyżką i formujemy w dłoniach trufle. Następnie obtaczamy je w kakao i układamy na tacce. Przed podaniem dobrze jest schłodzić je w lodówce jeszcze przynajmniej przez 2-3 godziny. 

Można przechowywać w lodówce przez kilka tygodni. 


English: 

 I think I've mentioned, that I'm not a big fan of chocolate. I like it and I eat it sometime, but if I'll have to pick one sweet treat, that I would have every day, it wouldn't be chocolate.

But I did this truffles. I couldn't refuse seeing so many great recipes on other blogs. 

Ingredients:
makes about 25 truffles

200 g good quality bitter chocolate
10 tbsp heavy cream at room temperature
3 tbsp dry red wine
big pinch of salt

cocoa powder for coating (about 3-4 tbsp)

Melt chocolate over a hot water bath. Slowly begin adding cream, still mixing. When cream and chocolate combine, add wine and salt. Mix until you'll have smooth mixture. Pour it into plastic food container or some other flat dish. Put into a fridge for a few hours. Mine was there for two whole days, waiting 'till I have time :)

After taking it out of fridge take a little of chocolate mixture using a spoon for example, form little balls in your hands (that's quite a dirty work), roll it in cocoa powder and put on plate. Place in a fridge for another 2-3 hours before serving.     

12 komentarzy:

  1. uwielbiam trufle wszelakie, sama mam posta na ten temat :P :)
    pozdrawiam ciepło,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe!
    Mam do nich słabość...
    Twoimi z winem poczęstowałabym się z rozkoszą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietnie sie prezentuja :) Ja nie jestem zbytnia fanka czerwonego wina, ale taka czekoladke bym zjadla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ja też nie, bardziej wolę białe, ale w truflach smakuje bardzo dobrze :)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcie i trufelki na nich;) Przepysznie muszą smakować;)

    OdpowiedzUsuń
  5. I just made Turkish Coffee flavored truffles, but I never thought to use wine, these sound (and look) amazing!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja za to ubóstwiam czekoladę :) A trufelki piękne! Faktycznie na blogach wysyp tych małych słodkości, więc może i ja się skuszę ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię gorzka czekoladę, zdjęcia niesamowicie kuszą ....

    OdpowiedzUsuń
  8. Trufelki wyglądają cudownie *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietnie wygladaja:)zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. smakowicie wyglądają :)
    pyszne połączenia... i czekolada...
    mniam mniam mniam !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam już takie trufle z winem, i muszę przyznać, że mam na nie ogromną ochotę - smak musi być bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...