sobota, 16 lutego 2013

Najlepsza sałatka imprezowa

The best party salad
Scroll down for recipe in English


Siedzę przy biurku, pisze i co chwilę spoglądam za okno. Jeszcze jest jasno, mimo że szaro i ponuro. Dni stają się coraz dłuższe, a w powietrzu niedługo poczujemy już wiosnę. Bardzo za nią tęsknię. Wiosna to coś nowego, świeżego. To zmiana. Trudno o lepszy czas, żeby zrobić coś dobrego ze swoim życiem. Co roku, gdy dni powoli sie wydłużają we mnie narasta potrzeba zmiany. Czasami wystarczy coś małego jak nowa fryzura czy sukienka. Czasami ta potrzeba jest większa i coraz trudniej jest ją ignorować.

We mnie potrzeba zmian budzi mieszane odczucia. Nie lubię ich, zdecydowanie bardziej wolę spokój i stabilizację. Zawsze tak było i dlatego wielu ludzi uważa, że jestem nudna. Cóż, może i jestem, powoli przestaję się przejmować zdaniem innych. To trudna sztuka i wiele lat zajęło mi zrozumienie tego, że mogę być jaka chcę :)

Ale zmiany idą i nie mogę ich zatrzymać. Koniec studiów, praca, większa odpowiedzialność. To wszystko tuż przede mną. A za mną inna zmiana, którą niedawno zauważyłam. Z całego serca pokochałam moje treningi. Jeszcze 2 miesiące temu zmuszałam się, żeby ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu. Teraz moja norma to 5. Nie ćwiczę już po coś, ale przede wszystkim dlatego, że czuje się dzięki treningom szczęśliwsza i silniejsza, nie tylko fizycznie :) I jak by tu teraz nawiązać do sałatki, która miała być przecież główną bohaterką tego wpisu? Jest idealna przed i po treningu. Świetnie radzi sobie też na wszelkiego rodzaju imprezach :)      




Składniki:

1 średniej wielkości kalafior
3 pomidory
5 jajek
2 łyżki śmietany 18%
3 łyżki majonezu
1 duży ząbek czosnku (opcjonalnie)
sól i pieprz do smaku

Kalafior gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Studzimy i dzielimy na małe kawałki.
Jajka gotujemy na twardo i zostawiamy do wystygnięcia. Pomidory kroimy na mniejsze kawałki, to samo robimy z wystudzonymi, obranymi jajkami. W dużej misce mieszamy kalafior z pomidorami i jajkami.
Robimy sos. Łączymy ze sobą śmietanę, majonez i rozgnieciony ząbek czosnku. Mieszamy z sałatką. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Można do sałatki dodać też drobno posiekana pietruszkę. 


In English:

Ingredients:

1 medium cauliflower
3 tomatoes
5 eggs
2 tbsp sour cream
3 tbsp mayonnaise
1 big clove of garlic (optional)
salt and pepper to taste

Cook cauliflower in salted water until soft. Let it cool and divide into small pieces. Hard boil eggs and cool. Cut tomatoes into small pieces, do the same with cooled and peeled eggs. In a big bowl mix together cauliflower, tomatoes and eggs.
Now make a sauce. Combine sour cream, mayonnaise and crushed garlic. Mix it with a salad. Add salt and pepper to taste. You can also add some finely chopped parsley.


16 komentarzy:

  1. podobna sałatkę jadłam z brokułem, ale muszę zobaczyć w wersji Twojej :) zapowiada się smacznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie wygląda. Ja nie za często dodaję kalafiora do sałatek. Będę musiała przetestować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo często robię taką sałatkę , ale w lecie do grilla:) daję dużo czosnku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Spisuję przepis, nigdy nie kombinowałam w ten sposób, musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam sałatkę tego typu :) Sprawdzi się na każdą małą imprezę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię sałatki, te z kalafiorem również, bo są idealnie nie tylko na imprezy, ale i na szybki obiad lub kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pokochać aktywność fizyczną to coś niesamowitego. Najlepiej znaleźć dyscyplinę dla siebie, która pomimo wysiłku powoduje uśmiech na twarzy :) A taką sałatkę uwielbiam, jako dziecko najbardziej lubiłam ją z surowym kalafiorem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszności :) chętnie spróbuję!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. programy Ewy Chodakowskiej, właśnie zaczęłam 5 miesiąc z nimi :)

      Usuń
  10. też robię taką sałatkę, znam ją od 16 lat ( pierwszy raz ją jadłam na moim przyjęciu weselnym ), ale robię ją tylko w sezonie, gdyż wtedy pomidory mają smak.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kalafior, pomidor, czosnek? Ciekawe połączenie, musi być naprawdę dobre! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. I wouldn't have thought of such combination myself, but this salad really sounds delicious and worth trying.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda tak apetycznie !
    A ja jestem taka głodna ! ; )

    OdpowiedzUsuń
  14. Hi! I’m new follower of your blog and would like to invite you to join me at my weekly Clever Chicks Blog Hop:

    http://www.the-chicken-chick.com/2013/02/clever-chicks-blog-hop-22.html



    I hope you can make it!



    Cheers,

    Kathy Shea Mormino

    The Chicken Chick

    OdpowiedzUsuń
  15. Naszła mnie teraz wielka ochota na taką sałatkę z kalafiorem :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...