środa, 6 marca 2013

Deserowy likier kokosowy

Coconut liquor
Scroll down for recipe in English
Moje doświadczenie z produkcją alkoholu jest żadne. Jeśli chodzi o konsumpcję to różne rzeczy zdarzało mi sie degustować z różnymi osobami. Do dziś na głowę bije wszystko domowej roboty bimber, który kiedyś robił mąż koleżanki mojej mamy wraz ze swoim kolegą. Niestety z różnych względów zaprzestali produkcji a szkoda, bo produkt był pierwszej klasy. Smaki dowolne - miodowy, cytrynowy, brzoskwiniowy. To tylko te, które miałam przyjemność próbować osobiście. Przyznaję, skubaństwo było mocne. I to jeszcze jak mocne, ale tak smaczne, że spokojnie można było spożywać bez popijania. Prawie jak nalewka. Nalewka, w której stężenie alkoholu przekraczało grubo 40% :) 

Przyznaję, że w kwestiach alkoholowych jestem zwolenniczką prostoty. Lubię zimne piwo, białe wino i wódkę, pitą z kieliszka jak Pan Bóg przykazał. Szerokim łukiem omijam wszystkie drinki o kolorach równie rażących jak ich nazwy. Jak dla mnie słodki to powinien być deser a nie alkohol. 

I chyba tak właśnie traktuję mój kokosowy likierek, jak deser. 


Składniki:

200 g wiórek kokosowych
400 ml (1 puszka) mleczka kokosowego
500 ml spirytusu 60%

790 g słodzonego mleka skondensowanego
250 ml mleka

Z podanych ilości składników wyszło mi 2 duże butelki likieru.

Wiórki kokosowe wsypujemy do dużego słoika, zalewamy spirytusem i mleczkiem kokosowym. Odstawiamy na 7-14 dni, co jakiś czas a najlepiej codziennie potrząsamy słoikiem.

Odcedzamy wiórki. Płyn mieszamy z mlekiem oraz mlekiem skondensowanym. Przelewamy do butelek.  

In English:


Ingredients:

200 g shredded coconut
400 ml coconut milk
500 ml 60% alcohol

790 g sweetened condensed milk
250 ml milk

This amount of ingredients makes 2 big bottles of liquor.

Place shredded coconut into big jar, pour alcohol and coconut milk. Leave for 7-14 days shaking jar once every day.

Strain out shredded coconut. Mix liquor with milk and sweetened condensed milk. Pour to the bottles.




9 komentarzy:

  1. Alkohol nie dla mnie, ale wygląda bosko, a zdjęcia fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z pewnością warty wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wiórki i mleczko, podwójnie kokosowe, pycha ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pyszności :) skosztowałabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale narobiłaś mi smaka na taki likier;) fantastyczne zdjęcia:)
    choć jeśli chodzi o alkohol jestem wybredna, bo u mnie wino, piwo i martini stoją na czele, taki likier jako deser jak najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. chętnie byśmy wychylili kieliszeczek! :) dziękujemy za zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie likiery! Często robię kokosowy i crema di limoncello. Robię dokładnie według takiego przepisu jak Ty, ale dostałam go od koleżanki. Pycha, co?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej :) Właśnie zajrzałam do Ciebie i podpatrzyłam crema di limoncello, będę robić niedługo :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...