środa, 13 marca 2013

Migdałowe pancakes

Vanilla almond pancakes
Scroll down for recipe in English
Popadłam ostatnimi dniami w śniadaniową monotonię. Codziennie, niezależnie od ilości czasu jaką dysponuję, jem owsiankę. I mam tu na myśli najzwyklejszą owsiankę. Mleko, płatki i odrobina soli. Nic więcej. Jakoś zasmakowała mi ta prostota.
Ale wiadomo, czasami niespodziewanie pojawia się ochota na coś innego. Ponieważ w ostatnim czasie sporo wykorzystywałam pastę migdałową, mam jeszcze całkiem pokaźny zapas migdałów całych, w płatkach i mielonych. A jaki jest prostszy sposób niż wykorzystać je w placuszkach? Chyba nie ma :) 




Składniki:

1 jajko
3 łyżki cukru
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2 łyżki śmietany 18%
5 łyżek zmielonych migdałów
5 łyżek mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Jajko, cukier i wanilię ucieramy na puszystą, jasną masę. Dodajemy śmietanę.
Łączymy ze sobą mąkę, migdały, proszek i sól. Dodajemy do mokrych składników i krótko mieszamy.
Na rozgrzanej patelni smażymy niewielkie placuszki do zarumienienia, po ok. 2 minuty na stronę. Podajemy z ulubionymi dodatkami

In English:

Ingredients:


1 egg
3 tbsp sugar
1 tbsp vanilla extract
2 tbsp sour cream
5 tbsp ground almonds
5 tbsp all purpose flour
1/2 tsp baking powder
pinch of salt

Beat egg with sugar and vanilla until light and smooth. Add sour cream.
Mix flour, almonds, baking powder and salt. Add to the wet ingredients and mix shortly.
Put about 2 tbsp of batter at hot pan and fry until golden brown, about 2 minutes at each side. Serve with favorite additions.

   

11 komentarzy:

  1. Cudowne placuszki :) Migdałowe muszą być takie delikatne...
    Do tego zakochałam się w Twoich zdjęciach. "Scrollowałam" Twojego bloga przez dobre pół godziny i nadal nie mogę się napatrzeć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za takie miłe słowa :)

      Usuń
  2. Jakie one wyrośnięte!!! Przepięknie się prezentują i z całą pewnością tak smakują :) A ja przed śniadaniem... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. są świetne i takie równiutkie, puszyste *-*

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowne, takie pulchniutkie. jestem wprost zachwycona, bo proste i wpasowują się w mój gust. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja ostatnio fazuję na placki na śniadanie...i te będą następne! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja od dawna wpadłam w monotonie śniadaniowa :{ Placuszki wyglądają bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie puszyste! Uwielbiam migdały - i pancakes! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Yum, your pancakes look delicious!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...