niedziela, 17 marca 2013

Śniadanie na obiad? Proszę bardzo

Peanut butter black currant jam french toasts
Scroll down for recipe in English


Wczoraj miałam robić mini tarty na obiad. Zagniotłam więc kruche ciasto, włożyłam je do lodówki i pojechałam na zakupy, między innymi po resztę składników. Po powrocie z dwiema ogromnymi siatami odkryłam, że kupiłam wszystko poza tym, co było mi do tart potrzebne. Cóż, za sklerozę się płaci, ciasto poszło do zamrażarki, a na obiad musiałam zadowolić się czymś innym.


Właściwie to trudno nazwać tosty francuskie na słodko daniem obiadowym. Bardziej nadają się na przyjemne, rozpustne śniadanie. Ale, nie będziemy się czepiać, zdarzało mi się też jadać śniadanie na kolację :)


Tosty francuskie jem rzadko. Zazwyczaj wolę wykorzystać jajka w inny sposób. Jednak kiedy już się na nie decyduję, zazwyczaj wybieram słodką wersję. Właściwie to ten post nie ma na celu pokazania jak je przygotować, ale bardziej wychwalenie cudownego moim zdaniem połączenia masła orzechowego z dżemem porzeczkowym.

Także wiedzcie, że je wychwalam i polecam robienie latem dżemu z czarnej porzeczki :) Osobiście nienawidzę zbierania tych malutkich porzeczek, ale myślę wtedy o tym, że potem zjem je na kanapce z masłem orzechowym. Ta myśl motywuje do pracy. 


Składniki:


2 średniej wielkości kromki ulubionego pieczywa
1 jajko
2 łyżki mleka
2 łyżeczki cukru
szczypta soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

1-2 łyżki masła do smażenia

masło orzechowe
domowy, kwaśny dżem

Rozbijamy jajko. Dodajemy mleko, sól, cukier i ekstrakt. Delikatnie ubijamy widelcem, aż cukier się rozpuści. Moczymy w jajku kromki chleba. Smażymy na maśle, aż będą lekko brązowe. Smarujemy masłem orzechowym i dżemem. 

In English:


Ingredients:


2 medium size bread slices (use your favorite)
1 egg
2 tbsp milk
2 tsp sugar
pinch of salt
1 tsp vanilla extract

butter for frying

peanut butter
homemade, tart jam

Break the egg. Add milk, salt, sugar and vanilla extract. Beat with a fork until sugar dissolves. Dip bread into egg mixture. Fry on butter until golden brown. Serve with peanut butter and jam. 



11 komentarzy:

  1. W samych zdjęciach można się zakochać. ;)
    Uwielbiam tosty francuskie. Czasem to wciąż dla mnie nie do odgadnięcia, jak to jest, że zwykłe, często czerstwe pieczywo można zmienić w coś tak pysznego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, a próbowałaś kiedyś robić tosty z ciasta drożdżowego? To dopiero jest coś :)

      Usuń
  2. piękne zdjęcia i smakowite propozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia są przepiękne..... Człowiek robi się głodny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha ! tosty genialnie podane <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie tosty! Prawdziwa rozpusta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zjadłabym takiego tościka nawet na obiad czy kolację !

    OdpowiedzUsuń
  7. ojej, takie śniadania na obiad mogłabym mieć stanowczo często:)

    OdpowiedzUsuń
  8. co za połączenie! masło orzechowe i dżem (swoją drogą mój ulubiony porzeczkowy) na chrupiących tostach... niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...