wtorek, 23 kwietnia 2013

Pancakes, masło orzechowe i plan naprawczy na wiosnę

Peanut butter pancakes
Scroll down for recipe in English

Pancakes, pancakes, znowu pancakes. Poważniejsze gotowanie i pieczenie chwilowo ograniczyłam do minimum, ale tylko chwilowo, i zajmuję się tym głównie w weekendy. Wiosna (lato?) na za oknem, w głowie mam trochę fajnych pomysłów kulinarnych i fotograficznych, ale nie mogę już dłużej udawać, że nie słyszę żałosnego zawodzenia mojej porzuconej i opuszczonej pracy magisterskiej :)
Ostatnio koleżanka zapytała mnie jak znajduję czas na prowadzenie bloga, pisanie pracy magisterskiej i treningi 5 razy w tygodniu. Powiedziałam jej, że po prostu skupiam się na tym i nie marnuję czasu na rzeczy inne, takie jak np. bezmyślne siedzenie przed telewizorem. Prawda jest jednak taka, że w dużej mierze wszystko to odbywa się trochę kosztem mojej magisterki. Oczywiście, nie zamierzam blogowania rzucić, zmniejszyć czy coś z tych rzeczy. Absolutnie nie :) Wdrożyłam już mój nowy plan naprawczy, bo takie plany na wiosnę to ja bardzo lubię robić. Także zamierzam się mocno skoncentrować, zorganizować i ze wszystkim się wyrobić. Mam jeszcze w zanadrzu kilka ciekawych przepisów, więc żadnej przerwy czy przestoju na blogu nie będzie. Co najwyżej mogą się pojawić drobne, kosmetyczne zmiany w ramach wiosennych porządków :)
A tak poza tym to nareszcie czuję jak fajnie jest pisać o blogach kulinarnych. Weekend spędziłam na tworzeniu strukturalnego opisu bloga kulinarnego, co w dużej mierze wiązało się z przeszukiwaniem blogów w poszukiwaniu przykładów np. różnych rodzajów tytułów postów (wyróżniłam aż 5), czy zastanawianiu się z jakich to części składa się typowy post na blogu kulinarnym. To sprawa bardziej skomplikowana niż się wydaje, ale też bardzo ciekawa. Także pozdrawiam blogerów kulinarnych, mój materiał badawczy :) 
Składniki
dla 2 osób

2 jajka
6 łyżek brązowego cukru
6 łyżek mleka
4 łyżki masła orzechowego
6 łyżek mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Jajka ucieramy z cukrem. Dodajemy mleko i masło orzechowe. Dokładnie mieszamy do uzyskania gładkiej masy.
Mąkę mieszamy z proszkiem. Wsypujemy do mokrych składników i mieszamy.
Smażymy niewielkie placki na nieprzywierającej patelni bez dodatku tłuszczu. Podajemy z kwaśnym dżemem. 
In English
Ingredients
serves 2

2 eggs
6 tbsp brown sugar
6 tbsp milk
4 tbsp peanut butter
6 tbsp all purpose flour
1 tsp baking powder

Whisk eggs with sugar. Add milk and peanut butter. Mix well until smooth.
Combine flour with baking powder. Add to the wet ingredients and mix. Fry small pancakes on non sticking frying pan with no extra fat. Serve with tart jam. 




12 komentarzy:

  1. Ciekawią mnie bardzo wyniki tych obserwacji, mam nadzieję, że się nimi podzielisz!
    A co do magisterki i bloga - mam podobnie. Uwieeeelbiam gotować, piec, smażyć, kombinować w kuchni, ale powinnam się uczyć do egzaminu magisterskiego. Uwieeelbiam ćwiczyć i staram się robić to przynajmniej 3 razy w tygodniu ale powinnam się uczyć do egzaminu magisterskiego. A w dodatku 3 dni w tygodniu także pracuję, więc już w ogóle mój czas się kurczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się podzielę, bo jak pisałam całkiem interesujące rzeczy mi zaczynają wychodzić, ale dopiero się zabrałam za takie prawdziwe analizowanie :)

      Usuń
  2. Jeśli się chce, zawsze można pogodzić obowiązki z pasją :) To trudne, ale możliwe i trzeba o tym pamiętać.
    Placuszki - pierwsza klasa, naprawdę! Uwielbiam tak podane. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Have I tried peanut butter pancakes..Not sure that means I should try it this weekend :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ojej jakie pyszności! Też nie mam czasu na nic ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam , placuszki z masłem orzechowym najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha wyglądają! Zazdroszczę, że jesteś tak zmobilizowana i ogarniasz to wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z masłem orzechowym - na to piszę się zawsze! *__* Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmmm czy dżem musi być kwaśny? Ja czasem jak robię podobne to polewam je syropem owocowym typu paola i też jest w porządku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne że nie, to tylko sugestia, każdemu smakuje inaczej :)

      Usuń
  9. najlepsze pancakes jakie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...