wtorek, 4 czerwca 2013

Najlepsza pasta jajeczna

Egg paste 
Scroll down for recipe in English
Czasu na gotowanie mam ostatnio bardzo mało. Z magisterką wykańczamy się na wzajem, ale mam nadzieję, że ostatecznie to ja okażę się silniejsza. Swoją drogą korekta to koszmarna praca. Zawsze mi jakiś zaginiony ogonek czy kreseczka umknie, a mój Word śpi i ma to gdzieś.

Wpadłam więc na pomysł, ze podzielę się z Wami przepisem na moją absolutnie ukochaną ostatnimi czasy pastę jajeczną. Pasta jajeczna - niby żadne odkrycie, ale może Was zaskoczę. Ja zaczęłam ją jeść dopiero niedawno. Pytanie "dlaczego" pozostaje bez odpowiedzi. Jajka kocham i pożeram w wielkich ilościach. Zawszę się cieszę jak słyszę, że kolejne wyniki badań pokazały, że jednak są zdrowe i można je jeść. Gdy mówią, że trzeba się ograniczać zatykam uszy i nucę pod nosem co by nic nie słyszeć. No bo jak to można się do 3 jajek w tygodniu ograniczyć. Dla mnie absolutnie niewykonalne :)


Ale wracając do pasty. Jakoś tak żyłyśmy obok siebie. Jadłam jajka twardo, miękko, super miękko (takie lubię najbardziej, niedługo surowe zacznę łykać), jajka w koszulkach, sadzone, jajecznicę, omlet. Wszystko, gdzie jajka grają pierwsze skrzypce zalicza się do moich ulubionych dań. Pasta była zapomniana. Aż nagle, kilka tygodni temu zrobiłam ją. I od tego czasu robię jakieś 2-3 razy w tygodniu. Jest absolutnie pyszna. Oczywiście, można dodawać do niej co tam nam się zamarzy, ale dla mnie taka najprostsza wersja jest najlepsza.


Składniki:


2 jajka
2 łyżeczki majonezu
sól i pieprz do smaku
szczypiorek, duży pęczek

Jajka gotujemy na twardo, czyli najlepiej 5-7, w zależności od ich rozmiaru. Do wody dobrze jest dodać odrobinę soli, skorupka będzie łatwiej schodzić. Jajka obieramy i studzimy.
Gdy jajka będą już zimne rozgniatamy je widelcem, dodajemy majonez oraz sól i pieprz. Wszystko dokładnie mieszamy.
Kroimy szczypiorek i dodajemy do pasty. Ja lubię jak jest go bardzo dużo, ale można też dać odrobinę. Mieszamy.
Pastę podajemy z ulubionym pieczywem i dodatkami np. pomidorem, rzodkiewką czy sałatą.
Smacznego!  
In English:


Ingredients:

2 eggs
2 tsp mayonnaise
salt and pepper to taste
chives, big bunch

Boil eggs for 5-7 minutes, depending on the size. Peel them and set aside to cool.
Using fork smash them. Add mayo, salt and pepper. Mix well. Add finely chopped chives. Serve with your favorite kind of bread.  


16 komentarzy:

  1. Pamiętam, że poprawianie wszelkich kropek, przecinków i literówek zajęło mi chyba dłużej niż pisanie pracy. Ale za tydzień juz obrona i koniec tematu, na szczęście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie obrona dopiero na początku lipca jak się uda wszystko pozałatwiać, ale chcę to jak najszybciej poprawić i mieć z głowy :)

      Usuń
  2. Bardzo apetyczna, ja szaleje i dodaję jeszcze drobno startego żółtego sera :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serowo - jajeczna, super pomysł :)

      Usuń
  3. Też lubię dużą ilość szczypiorku. I odrobinę musztardy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też muszę z musztardą wypróbować, bo bardzo lubię :)

      Usuń
  4. Jak ja świetnie Cię rozumiem - też pałam wielką miłością do pasty jajecznej!
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda fenomenalnie. W prostocie siła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam!
    Mam pytanie odośnie kawałków drewna, na których kładziesz dania i fotografujesz je. Gdzie można takie dostać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pytasz o te konkretne, to są to deski odzyskane z bardzo starych palet, które gdzieś się poniewierały u mojej mamy :)

      Usuń
  7. ja dodałam jeszcze kapary i rzeżuchę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam pastę jajeczną, robię dokładnie taką samą:)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja dodaje natkę pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...