czwartek, 20 czerwca 2013

Sorbet truskawkowy

W dzieciństwie nie przepadałam za sorbetami, które znane mi były wtedy jako lody wodne. Ale były to lody drugiej kategorii, nie tak smaczne jak te prawdziwe, z mleka, najlepiej w grubej, czekoladowej polewie. Tylko takie uznawałam za godny, wakacyjny deser.

Dziś sorbety nie są już deserem gorszej kategorii, mimo że jadam je dość rzadko. W ogóle tak sobie uświadomiłam, że rzadko jadam też lody. Czasami, gdy pojawi się wielka, niepohamowana ochota wybieram się do sklepu. Jednak jako zwolenniczka jedzenia jak najbardziej domowego, naturalnie wolałabym przygotować je sama. Może gdybym ceniła je wyżej niż kawałek ciasta zainwestowałabym wreszcie w maszynę do lodów.
 Sorbet truskawkowy to kolejny pomysł na wykorzystanie truskawek, bo jak już pisałam obrodziło w tym roku :) Sorbet jest bardzo prosty, nie za słodki, idealnie orzeźwiający. Dodałam do niego sok i skórkę z cytryny, żeby nadać mu trochę ciekawszy smak. W środku wylądowało też wino, spontanicznie, bo akurat piłam je przy robieniu sorbetu :) Wypadałoby więc chyba napisać, że to deser tylko dla dorosłych, chociaż nie wydaje mi się, żeby można było choć odrobinę poczuć po nim działanie alkoholu. Ale działanie ochładzające ma na pewno i smakuje wybornie truskawkowo. Polecam.

Składniki:

1 kg truskawek
3 łyżki cukru (lub więcej)
sok i skórka z 1/2 cytryny
200 ml białego wina, wytrawnego

Truskawki miksujemy. Można przecedzić, żeby oddzielić pestki, ale nie jest to konieczne. Mus słodzimy, dodajemy sok, skórkę i białe wino. Dokładnie mieszamy. Przelewamy do pojemnika, przykrywamy wierzch folią i wstawiamy do zamrażalnika. Co ok. 2 godziny wyjmujemy i dokładnie mieszamy, żeby zapobiec nadmiernej krystalizacji. Gdy sorbet osiągnie odpowiednią konsystencję podajemy ze świeżymi owocami i odrobiną skórki cytrynowej.


5 komentarzy:

  1. pysznie :) ja też jako dziecko nie przepadałam,zamrożona smakowa woda jakoś do mnie nie przemawiała :) ale teraz gdy robię je sama wiem że mogą być pyszne!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam sorbety, świetny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam :) zamiast białego wina było akurat pod ręką czerwone, ale wizualnie i smakowo ten sorbet jest REWELACYJNY! Polecam każdemu :) I faktycznie, trzeba wyczuć odpowiedni moment żeby go zaserwować, kiedyś robiłam z innego przepisu i zbyt zmroziłam, i już nie był taki fajny :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, ale jeśli przez przypadek zbyt go zmrozimy warto przełożyć go na trochę do lodówki :)

      Usuń
  4. Ale pycha! Mega apetycznie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...