poniedziałek, 29 lipca 2013

Łatwe lody jagodowe

Nie ma to jak domowe lody. Z racji nieposiadania maszynki goszczą u mnie bardzo rzadko. Niestety, ale ręcznym mieszaniem ciężko uzyskać pożądaną konsystencję. Jednak dostałam sporo jagód i tak sobie pomyślałam, że przecież nie zaszkodzi spróbować. Przyznam, że wyszły bardzo fajnie, konsystencja świetna. Trochę żałuję, że nie dodałam do nich kawałków gorzkiej czekolady, ale nadrobię to następnym razem. Lody te robiłam już jakiś czas temu, ale na obecne upały polecam gorąco. Tym czasem ja przenoszę się do ogrodu z książką i zimnym napojem :)

Składniki

400 g jagód
3 żółtka
6 łyżek cukru
200 g śmietanki
200 ml mleka

Mleko, śmietankę wlewamy do rondelka i podgrzewamy prawie do wrzenia. W międzyczasie ucieramy żółtka z cukrem na puszystą, jasną masę. Dolewamy trochę gorącego mleka ze śmietanką i mieszamy. Dolewamy resztę, mieszamy i przelewamy z powrotem do rondelka. Stawiamy znów na ogniu i gotujemy ciągle mieszając, aż całość zgęstnieje. Zostawiamy do ostygnięcia.
Jagody miksujemy blenderem. Dodajemy do wystudzonej masy jajeczne. Przelewamy do pojemnika i wstawiamy do zamrażalnika. Lody mrozimy przynajmniej przez kilka godzin, co jakiś czas wyjmując i mieszając.   

17 komentarzy:

  1. Piękny kolor,bardzo jagodowy smak sądząc po tym,jak wyglądają-pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki intensywny kolorek, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się prezentują :) Ja zakupiłam już wafelki, także też nie długo będę kręcić :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ mają obłędnie intensywny kolor! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  5. przepyszne! piękne zdjęcia! nawet brudna łyżka jest piękna:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też dostrzegam urok rzeczy pobrudzonych jedzeniem :D

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia i super przepis, muszę go wypróbować. Dopiero odkryłam Twojego bloga i będę go na pewno często odwiedzać. Jakim sprzętem robisz zdjęcia? I na jakich ustawieniach?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Zdjęcia robię Canonem 500D z obiektywem 50 mm. Jeśli chodzi o ustawienie to wyłącznie tryb manualny w tej chwili :)

      Usuń
  7. Jak ładnie wyglądają. Super kolor.;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmm! obłęd! Muszą być przepyszne i te zdjęcia.. cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  9. No jasne, że nie ma to jak domowe lody :) Piękny kolor, mogę sobie wyobrazić smak.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gosia, lody wyglądają super smacznie jagodowo:) A może się skusisz na zakup maszyny? My korzystamy i naprawdę polecamy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam zrobiłam je Ale nie wiem czy wyszły bo jak gotowałam to dziwnie zgestniało tak. Tak jak by się zważyło ale nie było tego zapachu może podpowiecie czy ma tak być pierwszy raz robiłam domowe lody _

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po dodaniu jajek masa ma zgęstnieć, powinna mieć konsystencję niezbyt gęstego budyniu. Jeśli nie dodałaś za szybko jajek i masa nie jest zważona, to wszystko powinno być ok.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...