wtorek, 10 czerwca 2014

Lody kokosowo - limonkowe bez jajek

Eggless coconut and lime ice cream 
Scroll down for recipe in English
Nie wiem skąd w mojej lodówce pojawiło się nagle sporo limonek, które zaczynały głośno domagać się szybkiego zużycia. Ostatnio, chyba przez te upały, kupuję duże ilości różnych rzeczy, bez planu co z nich zrobić i tak się to kończy. Takim nieprzemyślanym zakupem bez planu zużycia było też mleczko kokosowe. Jakoś mi te dwa składniki fajnie do siebie pasują, więc z racji tropikalnej pogody za oknem, przygotowałam sobie z nich lody. Lody te są bardzo łatwe, bo robi się je bez maszyny. Wystarczy tylko wymieszać i pogrzać składniki, a potem zamrozić i gotowe. Nie trzeba ich nawet zbyt często mieszać. Zdradzę Wam, że przez moją sklerozę wymieszałam je chyba tylko raz podczas całego zamrażania i jakoś im to nie zaszkodziło. Pierwszy raz zdarzyło mi się też robić lody bez jajek i obawiałam się trochę o konsystencję, ale jestem mile zaskoczona, bo wyszły kremowe i puszyste.

Składniki

400 ml mleka kokosowego (użyłam light)
300 ml śmietanki 30%
220 g mleka skondensowanego słodzonego
sok i skórka z 2 limonek

Wlewamy do garnka mleko kokosowe, śmietankę oraz mleko skondensowane. Mieszamy dokładnie. Stawiamy na ogniu i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy 3-4 minuty. Zdejmujemy z ognia, przykrywamy folią spożywczą (tak, by dotykała powierzchni, dzięki temu nie wytworzy się skórka) i studzimy do temperatury pokojowej. Dodajemy sok i skórkę z limonek i dokładnie mieszamy. Przelewamy do pojemnika i wstawiamy do zamrażalnika na kilka godzin. Mieszamy co jakiś czas tak, by lody równomiernie zamarzły.

Ingredients

400 ml coconut milk (I used light)
300 ml heavy cream
220 g sweetened condensed milk
juice and zest of 2 limes

Into small pot pour coconut milk, heavy cream and condensed milk. Mix well and then cook until mixture reach boiling point. Cook for 3-4 minutes. Remove from the heat, cover with plastic wrap (it should touch the surface of the ice cream mixture, so it wouldn't form a skin) and cool to the room temperature. Add juice and zest of the limes. Pour into container and place into a freezer for couple of hours. Mix once in a while to make sure ice cream will freeze evenly. 

5 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie, muszą być orzeźwiające, co na teraźniejszą pogodę jest bardzo wskazane; ))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności :-) z chęcią wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wykorzystałaś skorupę od kokosa.
    A proste przepisy bardzo mnie przekonują - im mniejsza ilość składników, tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, namęczyła mnie przy otwieraniu kokosa, więc teraz musi swoje odpracować jako rekwizyt :D

      Usuń
  4. No przez tą skórkę od kokosa jeszcze bardziej apetyczne te lody :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...